لوازم شخصی آرایشی لوازم شخصی آرایشی .

لوازم شخصی آرایشی

مبادله‌ی جهانی لباس‌های دست‌دوم!

مبادله‌ی جهانی لباس‌های دست‌دوم به عنوان یک سیستم صادرات و واردات حرفه‌ای برای حمل و نقل لباس‌های با کیفیتی عمل می‌کند که می‌تواند آن‌ها را به فقرا اهدا کند و یا با اندکی تغییر در کشورهای جهان سوم بفروشد.

دوردنیا در لباس‌های دست‌دوم!
پارچه‌ها زباله‌های زیبایی هستند! اگر نفت، طلای سیاه باشد، پارچه، طلای رنگی و طرح‌دار است! ارزش این دورریزها به ماندگاری آن‌هاست! لباسی که ما بعد از دو یا سه بار پوشیدن دور می‌ریزیم، می‌تواند میهمان تن خیلی‌های دیگر بشود! لباس‌های دورریز تک به تک ما، داستان‌های زیادی را می‌شنود، میهمانی‌ها و قرارهای کاری زیادی می‌رود و آدم‌های مختلفی را می‌بیند. یک لباس دست‌دوم به راحتی یک کتاب سه یا چهار جلدی حرف و خاطره برای گفتن دارد. خاطراتی از دوخته شدن تا دوباره درز گرفته شدن، تا حتی رنگ شدن! خاطراتی که گاهی از مادر تا دختر یک خانواده ادامه پیدا می‌کند و گاهی چندین قاره را در بر می‌گیرد! خاطرات جهانی لباس‌های دست‌دوم!

همه جا اختلاف طبقاتی وجود دارد، حتی در کمد لباس!
آینده‌ی لباس‌هایی که در اروپا و امریکا تولید می‌شوند معمولا مشخص‌تر از خاورمیانه است. لباس‌های مرفهی که صاحبان بسیار فرهیخته‌ای دارند. این لباس‌ها در بازنشستگی و از کار افتادگی به دور دنیا سفر می‌کنند! معمولا، یک لباس با جنسی متوسط که در عراق خریده می‌شود، در بهترین شرایط تا چندین سال میهمان کمد صاحبش است. شاید هم بین خانه، همسایه‌ها و گاهی فامیل دست‌به‌دست بشود. اما، به لطف خدمات حمل‌نقل خیریه‌های جهانی معروفی مثل ارتش رستگاری، لباس‌های تولیدی در امریکا، و اروپا، در دوران دست‌دوم شدن، چمدانشان را به مقصد آسیا، امریکای جنوبی، اروپای شرقی و البته افریقا می‌بندند. کیفیت بالای این لباس‌ها گاهی واقعا باعث می‌شود در کمد لباس جدید، با وجود دست‌دوم بودن، در طبقه‌ی بالاتری از لباس‌های نوی صاحبانشان قرار بگیرند.

کیفیت حرف اول را می‌زند!
مبادله‌ی جهانی لباس‌های دست‌دوم Global Trade of Secondhand Clothing یک فرهنگ بازمانده از تاریخ بلندبالای تجارت لباس‌های دست‌دومی است. تا قرن نوزدهم میلادی، متداول‌ترین راه خرید لباس برای عموم مردم، خرید لباس‌های دست‌دوم در کوچه و بازار بود. تولید انبوه و بالارفتن متوسط درآمد افراد بود که کم‌کم کمک کرد تا عامه‌ی مردم بتوانند لباس نو را در تعداد بالا خریداری کنند. نکته‌ای که حائز اهمیت است زیرا پارچه اصولا کالای لوکس و گرانی به حساب می‌آید. البته اگر از یاد نبریم که لباس‌های پلاستیکی خیلی زود وارد این بازار انبور تولید پوشاک شد و جای لباس‌های با کیفیت و گران را گرفت. در واقع، لباس‌های گران‌تر، که عموما کیفیت بالاتری به دلیل جنس نخ و پارچه‌شان دارند، ماندگارتر و از نظر ورود به بازار دست‌دومی‌ها حائز اهمیت‌تر هستند. کیفیت خرید همه جا حرف اول را میزند. مخصوصا اگر افراد به دنبال خرید لباس دست‌دوم باشند.

گذشته‌ی تاریک، آینده‌ی روشن
اما از تاریخ که بگذریم، موج شدید رجوع دوباره به خرید لباس‌های دست‌دوم دو دلیل عمده دارد. اولی، افول اوضاع اقتصادی در دنیا و کاهش میانگین درآمد مردم. و دومی، مشکلات شدید محیط زیستی. لباس‌های با کیفیت، پوشاکی هستند که نخ مرغوبی دارند و از الیاف طبیعی بافته شده‌اند. تولید جدید چنین پارچه‌های به غیر از گران بودن، آسیب‌های زیادی را نیز به بدنه‌ی محیط‌زیست وارد می‌کند. یعنی تقاضای جهانی برای تولید کیفیت بالاتر، باعث بهره‌برداری ترسناکی از منابع دامی و گیاهی می‌شود. همچنین، همه‌ی افراد در دنیا این حق را دارند که لباس مرغوب به تن کنند. مبادله‌ی جهانی لباس‌های دست‌دوم این امکان را ایجاد می‌کند تا مردم در هر جایی از دنیا، لباس‌های با کیفیت خود را در اختیار خیریه‌ها و سازمان‌های مرتبط قرار بدهند تا این لباس‌ها بعد از بررسی و کمی تغییر و اصلاح و شست‌شو، وارد توزیع عمده شوند. این توزیع از اهدا به فقرا تا فروش را شامل می‌شود. این یعنی با وجود اینکه لباس‌ها در گذشته با بهره‌برداری شدید از منابع طبیعی محیط زیست‌تولید شدند، اما حالا با اندکی اصلاح و تغییر، به چرخه‌ی عرضه و تقاضای تجارت جهانی بازمی‌گردند، اما اینبار بدن کوچکترین آسیبی به بدنه‌ی کره‌ی زمین!

منبع :

https://blog.sheypoor.com/%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%af%d9%84%d9%87%e2%80%8c%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b3%d8%aa%e2%80%8c%d8%af%d9%88%d9%85/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۲:۴۵ توسط:مجید امیری موضوع: نظرات (0)

کرم‌پودرهای دست دوم، پرفروش‌های لوکس

کرم پودر یکی از فاکتورهای مهم در آرایش است که به کمک آن‌ می توانیم پوستی صاف و یکدست داشته باشیم. کرم ‌پودر ها،باعث برطرف کردن نواقص صورت می شوند و زیبایی خاصی به چهره ها می دهند. البته بعضی از خانم ها ترجیح می دهند که کرم‌پودر ها را به همراه سایر مواد آرایشی مناسب مانند کانسیلر، پرایمر، فیکساتور، مرطوب‌کننده‌ و یا کرم‌پودر های فشرده(پنکک) نیز استفاده نمایند.

لوازم آرایشی جزئی جدا نشدنی از احساس زنانگی و راضی کردن حس زیبادوستی است، که میان بانوان جریان دارد. دختران جوان از همان سنی که عروسک‌هایشان را کنار گذاشته و آرام آرام به دنیای نوجوانی و جوانی قدم می‌گذارند، به رنگ‌های جذاب و براق قرمز، صورتی، سرخابی و خطوط سیاه پرپیچ و تاب علاقه مند هستند.
بهترین و معروف ترین مارک های لوازم آرایشی جهان، می‌توانند این احساس را به بهترین شکل پوشش داده و زیبایی مورد نظر را به وجود بیاورند.

سه عامل قیمت، سلامتی و حمایت از محیط زیست در پرفروش بودن کرم‌پودرهای لوکس دست دوم نقش بسزایی دارند.
برندهای آرایشی از غول‌های پولساز اقتصاد دنیا به حساب می‌آیند. دغدغه‌ی زیبایی و جوان ماندن، مرز و بوم نمی‌شناسد. از شرق تا غرب، افراد چه زن و چه مرد به دنبال زیباتر شدن هستند. چه با ترفند جراحی، چه بهداشتی و چه آرایشی، هر انسانی در جهان ما، تقریبا راه کاری برای تغییر و بهبودی دارد. همین اصل بسیاری از برندهای آرایشی را چنان گران می‌کند، که دست دوم آن‌ها ارجحیت پیدا کند!
مثلا، کرم‌پودر یا همان فاندیشن، از گران‌ترین محصولات آرایشی به حساب می‌آید. از طرفی به دلیل ارتباط مستقیم با پوست، خرید یک برند لوکس، یعنی پرداخت یک هزینه‌ی بسیار بالا. اما آیا خرید دست‌ دوم لوازم آرایشی، آن هم کرم‌پودر، برای سلامتی خطری ایجاد نمی‌کند؟تاثیر خرید لوازم آرایشی بر محیط زیست چطور است؟ با بررسی خرید کرم‌پودرهای لوکس دست دوم در سه کشور امریکا، ژاپن و ایران شروع می‌کنیم.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۲:۰۶ توسط:مجید امیری موضوع: نظرات (0)

بیوتی بلاگرها و فرهنگ لوازم آرایش دست دوم!

فرهنگ مصرف لوازم آرایشی در دنیا رو به افزایش است. در این نرخ رشد، حضور بیوتی بلاگرهای اینستاگرامی به گسترش نگاهی تازه به استفاده از لوازم آرایشی دست دوم انجامیده است.
دست دوم خریدن یک فرهنگ عالی برای حمایت از محیط زیست است. آموزش عمومی و بالا بردن سطح دانش جامعه، می‌تواند کشورها را همچون ژاپن، حامی خرید اجناس دست دوم کند. مثلا پوشاک دست دوم. اما هنوز هم در جای جای دنیا، شک و شبهاتی در مورد خرید لوازم آرایش دست دوم وجود دارد که مستقیما با سلامت پوست و مو و اجزای صورت در ارتباط است.
مسئله‌ای که ظاهر قبلا، بسیار مهم و یک نه بزرگ به استفاده از لوازم آرایشی دست دوم بود، حالا دیگر با ظهور بیوتی بلاگرها، تبدیل به یک رویای عجیب، یا بهتر است بگوییم رقابتی پایاپای برای کسب هدیه‌ی آرایشی دست دوم آن‌هاست. وقتی پای استایل در میان باشد، عادت ها به سرعت تغییر می‌کنند و فرهنگ به راحتی جایگزین می‌شود، چون ظاهرا، ظاهر خیلی چیزها را تعیین می‌کند!
بیوتی بلاگرها و قرعه کشی دست دوم
پلتفورم اینستا که فضای مناسبی برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدئوهای کوتاه است، بی‌نهایت برای تبلیغات آرایشی و استایل مناسب عمل می‌کند. با ظهور بلاگینگ در فضای ایستا، بیوتی بلاگرها به بت‌های ابدی نسل عظیمی در ایران بدل شدند. یکی از کارهای این بیوتی بلاگرها، برگزاری مسابقاتی است که طی آن، بابت راحت‌ترین کارهای ممکن مثل کامنت گذاشتن یک کلمه، طی یک قرعه کشی، لوازم آرایشی گران قیمت و لوکس جایزه می‌دهند. لوازم آرایشی‌ای که برای بیش از نیمی از فالو کنندگان این بیوتی بلاگرها، داشتن آن شبیه به یک آرزوی محال است. فالوکنندگانی که حتی با وجود داشتن تمکن مالی، به دلیل تحریم‌ها، ممکن است هیچوقت چشمشان به بخش عظیمی از این برندهای آرایشی نیز نیفتد. در چنین شرایطی، لوازم آرایشی دست دوم، نه تنها غیر بهداشتی نیست، بلکه شبیه به معجزه می‌ماند.
جوایز آرایشی، پیج‌های دست دوم
استقبال از این جوایز انقدر زیاد بود، که بسیاری از این بیوتی بلاگرها، پیچ دوم یا سومی برای قرعه کشی لوازم آرایش دست دوم و استفاده شده‌شان، اختصاص دادند. واقعیتی که ممکن است در ظاهر تلخ به نظر بیاید، اما ناخواسته، تبعات جالبی در زمینه‌ی فرهنگ و استایل خواهد داشت.
دست دوم استفاده نشده
به محض باز شدن پیج دومِ بعضی از این بلاگرها، که به جای قرعه کشی لوازم آرایشی نو خود، لوازم آرایشی‌های استفاده شده را نیز قرعه کشی کردند، تبلیغات وسیعی ضد آن‌ها به راه افتاد. اما این کارهای تبلیغی تاثیری در روند فالوئرگیری و جذب مخاطب و کامنت گذاری دنبال کنندگان آن‌ها نداشت.
مریم، بیست و شش ساله، که بارها و بارها زیر پست‌های یک پیج مرتبط با یک بیوتی بلاگر ایرانی، برای گرفتن جایزه‌ی دست دوم کامنت گذاشته است، در پاسخ به سوال نویسنده‌ی شیپور اینطور جواب می‌دهد:
شیپور: این موضوع که این لوازم آرایشی قبلا توسط خود یبوتی بلاگر استفاده شده‌ و دست دوم هستن برات آزاردهنده و توهین آمیز نیست؟
مریم: چرا باید باشه؟ من خیلی وقته که این بیوتی بلاگر رو دنبال می‌کنم و ماها که مثل بچه‌هاش هستیم بهش ایمان داریم. اون آدم تمیزیه. فقط یه کم از این لوازم آرایش استفاده کرده. تازه من صد سال دیگه هم نمی‌تونم چنین لوازم آرایشی‌ای رو بخرم. پس چرا باید برام بد باشه؟ چون می‌دونید، این لوازم آرایش شاید نو نباشن، ولی خیلی استفاده نشدن.
نه به خشونت علیه حیوانات، نه به فرهنگ لوازم آرایش!
در اقدامی جالب، یکی از برندهای معتبر آرایشی در دنیا، تبلیغی ساخت تا به نوعی دست رقیبش، که به تازگی از استایل مژه‌های مصنوعی‌اش پرده‌برداری کرده بود را، رو کند. آن‌ها در این ویدئو نشان دادند که مژه مصنوعی، به بهای کشته شدن بسیاری حیوانات و کنده شدن پوست و موی آن‌ها ساخته می‌شود. تبلیغی، که با پخش شدن توسط یکی از بیوتی بلاگرهای مطرح فرانسوی، غوغا به پا کرد.
این بیوتی بلاگر بلافاصله توضیح داد که لازم نیست کسی به سراغ خرید مژه‌های جدید برود، بلکه می‌تواند با خرید دست دوم مژه‌های از پیش تولید شده، کمک زیادی به محیط زیست بکند. و با این کار حسابی برای سایت Glamour که مسئولیت فروش مژه‌های دست دوم را پذیرفته بود، تبلیغ کرد.
فرهنگ مصرف لوازم آرایشی در دنیا رو به افزایش است. در این نرخ رشد، حضور بیوتی بلاگرهای اینستاگرامی نه تنها بی تاثیر نبوده، بلکه متاسفانه یا خوشبختانه به گسترش نگاهی تازه به استفاده از لوازم آرایشی دست دوم کمک کرده است. هرچند، به نظر می‌رسد این فرهنگ هیچ مشکلی نداشته باشد، ما قضاوت در مورد سلامت استفاده از مواد آرایشی دست دوم را فعلا به شما خواننده همراه شیپور محول می‌کنیم.

منبع : 

https://blog.sheypoor.com/beauty-bloggers-and-the-culture-of-second-hand-غیر مجاز می باشدmetics/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۸:۱۳ توسط:مجید امیری موضوع: نظرات (0)